Drie hypes die je vast niet gemist hebt en die nog groter worden

Ben je een beetje op de hoogte van de ontwikkelingen op het gebied van mode? Dan weet je ongetwijfeld dat er steeds meer aandacht is voor eerlijke kleding en het zelf maken van kleding. Welke drie hypes van dit moment kun je echt niet gemist hebben en wat betekenen zij voor de mode?

1. Gamers, gamers en -zucht- nog meer gamers

De tijd van de gamer die op een verlaten zolderkamer alleen een spelletje speelde en daar niemand mee lastigviel, die tijd is voorbij. Tegenwoordig worden games online gestreamd, zijn er miljoenen mensen die de business volgen en worden er miljoenen verdiend met het spelen van Fortnite en Dota 2 op het hoogste niveau. Niets mis mee, maar het is vooral de ‘geeky gamer style’ die doorgebroken is. Dus dat betekent gekkere items in de mode, zoals gekleurde shawls, hoodies en uiteraard de veel te grote brillen die vaak niet eens op sterkte zijn. Hé, je moet je kijkers wel blijven boeien natuurlijk.

2. Zelf aan de slag met kleding

Het is alweer een aantal jaren geleden dat stylisten druk waren met een veredelde tak van badge engineering. Men neme een kledingstuk, passe deze aan tot een onherkenbaar item en dit noem je een eigen creatie. Best vindingrijk en hier zijn veel toffe ideeën uit voortgekomen.

Dat komt weer terug. Niet alleen het compleet breien van je eigen onderbroek, maar ook het aanpassen van kleding door middel van patches of andere aanpassingen. Wij kunnen in ieder geval nauwelijks wachten om te zien welke leuke creaties en accessoires er in de herfst langskomen!

3. Meer naar eerlijk, duurzaam en langdurig

We leven in een rauwe consumptiemaatschappij waarbij we liever vervangen dan repareren. Maar hoe lang duurt dat nog? Dat is een beetje de vraag, want de vraag vanuit de consument wordt steeds kritischer. We willen duurzaam, we willen groen en ons eigen eten verbouwen indien mogelijk. En zo niet, dan zetten we in ieder geval ons kantoor vol met de planten van Plant & Grow om bij te dragen aan een betere luchtkwaliteit tijdens het werken.

De mode-industrie moet mee en is daar druk mee bezig. We zien steeds meer bewuste keuzes, eerlijke prijzen, alternatieve productiewijzen en andere materialen om ervoor te zorgen dat de CO2-uitstoot bij het maken van kleding lager uitvalt.

Op naar de volgende hypes

Mode is gerelateerd aan alles wat populair is en waar veel vraag naar is. Daarom is het interessant om ook in de toekomst in de gaten te houden hoe de mode inspringt op de hypes van dat moment, want als er één business is die hier dagelijks mee werkt, dan is het de mode wel.

Post Author: Optimamedia

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *